Podpora prevence na škole

Ilustrační obrázek
V rámci výzvy č. 58 OPST, kterou podalo město Varnsdorf „Sociální a preventivní práce na školách ve Varnsdorfu“, jsou v naší škole zřízeny pracovní pozice:

1. SOCIÁLNÍ PRACOVNÍK = paní Kateřina Michalíčková

(Má magisterské vysokoškolské vzdělání, studovala dvě VŠ, státní zkoušku z preklinických a klinických oborů, speciální pedagogiky, sociální práce, obecné didaktiky a psychologie, dále psychoterapeutický výcvik. 25 let pracuje a ráda propojuji oblasti školství, zdravotnictví a sociální práce. Zaměřuje se na cílenou podporu žáků se sociálním znevýhodněním a jejich rodin. Pracuje ve škole, jejím okolí a v domácím prostředí žáků. Je klíčovým článkem mezi školou, rodinou a institucemi).

Náplň činnosti:

· Podpora žáků ohrožených školním neúspěchem a sociálním vyloučením.

· Sociální poradenství a zprostředkování pomoci.

· Spolupráce s vedením školy a školním poradenským pracovištěm.

· Koordinace s třídními učiteli, asistenty pedagoga, žáky, rodiči.

· Předcházení a řešení konfliktních situací ve škole i okolí.

· Motivační práce s mládeží (školní hřiště, tělocvičny atd.).

· Organizace a zprostředkování doučování.

· Spolupráce s PPP, SVP, SPC, OSPOD, policií, soudy, zdravotnickými zařízeními.

· Sociálně-právní poradenství, sociální terapie.

· Práce v terénu (návštěvy rodin).

· Sestavování a revize plánu podpory rodiny.

· Organizace případových setkání.

· Síťování služeb a spolupráce s neziskovkami.

· Realizace letních příměstských táborů se školou a preventisty.

· Podpora školy při realizaci preventivních programů.

· Organizace příměstských táborů a komunitních akcí.

 

2. ASISTENT PREVENTISTY - paní Brigita Károlyová

Podpora preventistů při každodenních činnostech, zejména v práci s mladšími žáky a při logistice aktivit.

Náplň činnosti:

· Podpora při doprovodu žáků a komunikaci s nimi.

· Pomoc s přípravou a realizací volnočasových aktivit.

· Spolupráce při organizaci mimoškolních programů.

· Účast na komunitních aktivitách a podpůrných službách.

· Denní přítomnost ve škole a v terénu.

· Úzká spolupráce s vedením škol, pedagogy a rodinami.

· Koordinace s neziskovkami, Agenturou pro sociální začleňování, policií, školskými poradenskými zařízeními.

· Mezioborový přístup – případová práce, sdílení informací, síťování služeb.

· Společná realizace příměstských táborů a komunitních akcí

· Motivační rozhovory (např. se žáky v riziku předčasného odchodu).

· Spolupráce při vytváření a revizi školních pravidel, třídních dohod, krizových plánů.

· Pomoc při jednání s úřady (OSPOD, soudy, dávky...).

· Tematické kluby – vaření

· Workshopy s externími lektory – např. prevence závislostí, kyberšikany, exekucí v rodinách.