Podpora prevence na škole
1. SOCIÁLNÍ PRACOVNÍK = paní Kateřina Michalíčková
(Má magisterské vysokoškolské vzdělání, studovala dvě VŠ, státní zkoušku z preklinických a klinických oborů, speciální pedagogiky, sociální práce, obecné didaktiky a psychologie, dále psychoterapeutický výcvik. 25 let pracuje a ráda propojuji oblasti školství, zdravotnictví a sociální práce. Zaměřuje se na cílenou podporu žáků se sociálním znevýhodněním a jejich rodin. Pracuje ve škole, jejím okolí a v domácím prostředí žáků. Je klíčovým článkem mezi školou, rodinou a institucemi).
Náplň činnosti:
· Podpora žáků ohrožených školním neúspěchem a sociálním vyloučením.
· Sociální poradenství a zprostředkování pomoci.
· Spolupráce s vedením školy a školním poradenským pracovištěm.
· Koordinace s třídními učiteli, asistenty pedagoga, žáky, rodiči.
· Předcházení a řešení konfliktních situací ve škole i okolí.
· Motivační práce s mládeží (školní hřiště, tělocvičny atd.).
· Organizace a zprostředkování doučování.
· Spolupráce s PPP, SVP, SPC, OSPOD, policií, soudy, zdravotnickými zařízeními.
· Sociálně-právní poradenství, sociální terapie.
· Práce v terénu (návštěvy rodin).
· Sestavování a revize plánu podpory rodiny.
· Organizace případových setkání.
· Síťování služeb a spolupráce s neziskovkami.
· Realizace letních příměstských táborů se školou a preventisty.
· Podpora školy při realizaci preventivních programů.
· Organizace příměstských táborů a komunitních akcí.
2. ASISTENT PREVENTISTY - paní Brigita Károlyová
Podpora preventistů při každodenních činnostech, zejména v práci s mladšími žáky a při logistice aktivit.
Náplň činnosti:
· Podpora při doprovodu žáků a komunikaci s nimi.
· Pomoc s přípravou a realizací volnočasových aktivit.
· Spolupráce při organizaci mimoškolních programů.
· Účast na komunitních aktivitách a podpůrných službách.
· Denní přítomnost ve škole a v terénu.
· Úzká spolupráce s vedením škol, pedagogy a rodinami.
· Koordinace s neziskovkami, Agenturou pro sociální začleňování, policií, školskými poradenskými zařízeními.
· Mezioborový přístup – případová práce, sdílení informací, síťování služeb.
· Společná realizace příměstských táborů a komunitních akcí
· Motivační rozhovory (např. se žáky v riziku předčasného odchodu).
· Spolupráce při vytváření a revizi školních pravidel, třídních dohod, krizových plánů.
· Pomoc při jednání s úřady (OSPOD, soudy, dávky...).
· Tematické kluby – vaření
· Workshopy s externími lektory – např. prevence závislostí, kyberšikany, exekucí v rodinách.

